Helene Wallin Art

Köpevillkor

Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du kontakta oss via e-post till info@helenewallinart.se

Leverans

Leveranstid kan variera mellan 3 vardagar upp till 3 veckor beroende på om produkten, konsttrycket, finns i butiken eller om den behöver beställas hem från tryckeriet. För specialdesignade produkter, beställningsuppdrag av akvareller i original, är leveranstiden längre. Här sker alltid leverans efter dialog och överenskommelse med kund. 

Mottagande av konstverk

Kunden ansvarar för att hantera konstverket på akvarellpapper och konsttryck varsamt och med rena händer när det packas upp, rullas upp för att undvika fläckar samt veck på målningen. 

Priser

Alla priser i butiken anges i SEK. Priser på original är 12% och på konsttryck är priset inklusive 25% moms.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat felskrivningar samt felaktigheter i priser och förbehåller oss rätten att justera priset.

Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara du beställt.

Nyttjande av din ångerrätt

Ångrar du ditt köp ska du maila till info@helenewallinart.se

Ange namn, adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor du vill returnera. Inom 14 dagar efter ångermeddelandet ska du ha returnerat produkterna till Helene Wallin, 

Du står för returfrakt leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. 

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Ångerrätten gäller inte vid
Specialtillverkad produkt, beställningsuppdrag, som har skräddarsytts särskilt åt dej.

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller fel expedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@helrenewallinart.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. 

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning.

Cookies och integritetspolicy

Information om Cookies

Vi använder cookies för att kunna ge dig en så bra uppplevelse som möjligt. Cookies är en lite textfil som lagras på din dator under en begränsad tid (1 månad) för att alla funktioner ska fungera som den ska.

Du kan välja att tacka nej till cookies.

Vi använder cookies för att genom google analytics för att kunna se antalet besökare på vår sida samt för att spara din varukorg om du inte hinner slutföra ditt köp.

Personuppgifter

Genom att handla hos oss accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning.

Vad är en personuppgift?

En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

Vilka uppgifter sparar vi?

För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) sparar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik. Hör av dig till oss om du inte vill att vi ska spara dina uppgifter så tar vi bort dom.

Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

Betalleverantör

Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är klarna.

Rätten att bli glömd

Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.